بالا بردن رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو
فرمت هاي صوتي در وب سايت ها
فن آوري آينده براي طراحي وب سايت
نكاتي براي راه اندازي شركت طراحي سايت
جنبه هاي مختلف طراحي وب سايت
نكات روانشناسي طراحي اپليكيشن موبايل
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۴

نكات كليدي و مهم در طراحي وب سايت

انسان ها با هم فرق ميكنند و سليقه هاي متفاوتي دارند، اما هنگامي كه­­­­­­­­­ وارد دنياي وب مي شوند دنبال تعدادي مؤلفه هستند تا  تصميم بگيرند كه به چه كسي اعتماد كنند، از چه كسي پيروي كنند، و چه كسي را تشويق كنند.
7 نكته مهم در طراحي وب سايت، كه هر سايتي بايد به آن توجه كند:

سهولت در كاركردن

شما بايد سايت را به گونه اي طراحي كنيد كه مسيريابي در وب سايت شما براي بازديدكننگان به آساني انجام شود. كاربران در بسياري از سايت ها دنبال موارد راحت هستند. براي نمونه: خدمات شما، درباره شما، بلاگ شما و صفحه تماس و... همه اين موارد بايد مشخص باشند و به آساني پيدا شوند. فونت متون مناسب باشد، لينك ها بايد به راحتي ديده شوند و... پس هنگامي كه وب سايت خود را طراحي مي كنيد به اين نكات توجه كنيد.  

درون مايه و محتواي خوب

درون مايه ي وب سايت بايد به راحتي قابل فهم باشد چون داراي مطالبي است كه بازديدكنندگان و مشتريان را به انجام امور مختلف تشويق مي كند. اين نكته تمام صفحات وب سايت شما دربر مي گيرد. اگر كاربران متوجه محتواي وب سايت شما نشوند، وب سايت را ترك مي كنند؛ پس در طراحي وب سايت، محتوا را با دقت بنويسيد.

اعتبار و ارزش وب سايت

سايت شما بايد صفحه اي جداگانه براي ارتباط بازديدكنندگان با شما داشته باشد. اين صفحه بايد شامل اطلاعات تماس مانند  ايميل، فرم ارتباطي،آدرس و شماره تلفن شما باشد؛ مواردي همچون گواهينامه ها، صفحات شبكه هاي اجتماعي، توضيحات و كامنت ها در محتواي صفحات وب سايت،به شما ارزش و اعتبار مي دهد.

بي نظير بودن محتواي وب سايت

اين مورد به طراحي وب سايت، خدمات، محصولات و درونمايه ي سايت شما ارتباط دارد. اگر طراحي سايت شما خوب و جالب نباشد، بازديدكنندگان به آن توجهي نمي كنند. پس يك عنصر بي نظير و خاص ارائه دهيد تا كاربران و مشتريان جذب آن شوند.

مشاركت در وب سايت

اگر بازديدكنندگان به راحتي نتوانند با شما ارتباط برقرار كنند از بازديد مجدد وب سايت شما خودداري مي كنند. اگر آنها به شما دسترسي نداشته باشند و پاسخ سريع از شما نگيرند، از سايت خارج مي شوند و شما را فراموش مي كنند كه اين كار تخريب ارزش و اعتبار شما را به همراه دارد. پس تا آنجا كه مي توانيد به مشتريان گزينه و راه ارتباطي دهيد.

مثل: ايميل،تلفن، رسانه اجتماعي، فرم ارتباطي و . . . 

اگر مخاطبان و مشتريان مشاركت و در دسترس بودن شما را ببينند به شما اعتماد مي كنند.

شخصي

به خاطر داشته باشيد با هر شخصي كه در ارتباط هستيد و يا خدمات خود را به اوعرضه مي كنيد، بي نظير است و هر كدام انتظار منحصر به خود را از محصولات شما دارند. 
هميشه سعي كنيد مشتري هاي خود را بشناسيد، اطلاعات شخصي آنها را نگه داريد و از اين اطلاعات براي ايجاد تعامل با آنها استفاده كنيد.

اطمينان وامنيت

شما بايد به كاربران و مشتريان وب سايت خود اين اطمينان را بدهيد كه مطالب و داده هايي كه در اختيار شما قرار مي دهند، مخفي ومحرمانه خواهد ماند و در اختيار فرد ديگري قرار نخواهد گرفت. اگر شما فروشنده هستيد بايد از بسترمطمئن SSL استفاده كنيد. اگر شما از مشتريان و مخاطبان تقاضاي آدرس ايميل و تلفن مي كنيد بايد به حريم شخصي آنها احترام بگذاريد. پس تلاش كنيد اعتماد كاربران و بازديدكنندگان را با حفظ ايمني اطلاعات آنها جلب كنيد.

طراحي سايت



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد